In 2012 werd de opera Carmen, een Franse opera uit de 19e eeuw van Georges Bizet, opgevoerd ter gelegenheid van het 170-jarig bestaan van de TU Delft en het 9-jarig bestaan van Krashna Musika, het studentenorkest van de TU Delft.

Als cultuurprofessor en operaregisseur introduceerde Floris Visser de theaterwereld bij de ingenieurs van de TU Delft.

Terwijl de belangrijkste tenoren en mezzosopranen professionals waren, waren veel van de andere zangers studenten van de TU Delft en van de Academie voor Vocale Kunsten. Het orkest, bestaande uit studenten van Krashna Musika, werd geleid door Daan Admiraal.

In de Bibliotheek dineerden Floris Visser en Rector Luyben in de Treasury. Daarna werd de film ‘Deus ex Machina’ vertoond en besproken. Bekijk meer foto’s op Flickr.

Delta artikelen:

TEDxDelft 2012: