Ter ere van het vijfentwintigste lustrum van de Technische Hogeschool Delft verscheen een fascinerend fotoboek. Kijk… de TH biedt een kijkje in de hogeschool van 1967. Het was geen geschiedenisboek, maar deed juist een poging om de lezer “iets te tonen van de sfeer waarin werk en verpozing zich afspelen”. Het toont hoe een dag uit het leven van een student, hoogleraar of medewerker van de TH er uitzag. Hoe ze werkten, overlegden en studeerden. Waar ze na afloop van hun werkdag konden eten, sporten of feesten.

De fotograaf, Paul C. Pet, kreeg carte blanche om alles te fotograferen wat hij wilde. Het zorgde voor een persoonlijke blik van een buitenstaander op de TH. In de inleiding van het boekje staat: “Blijkbaar imponeerden ingenieuze opstellingen van kostbare apparatuur hem maar matig en werd zijn gevoelig oog gemakkelijk getrokken door de zo schaarse meisjes onder de Delftse studenten – amper één ten honderd. Pets frisse en onbevangen kijk op de Hogeschool staat dichter bij die van een jong student dan die van het oudere lid van het wetenschappelijk corps.”